Heb je een klacht over een BOVAG-autobedrijf en kom je er samen met de ondernemer niet uit? Dan helpen we je graag om de klacht zo goed mogelijk op te lossen. Dat doen we geheel onafhankelijk, gratis en volgens de geldende voorwaarden.
Met onze handige tool geef je snel en eenvoudig jouw klacht door. Vul de gevraagde informatie in en verstuur je klacht. Eén van onze medewerkers neemt dan zo snel mogelijk contact met je op om alles door te nemen.
Heb je vragen over het invullen van de tool of over onze werkwijze? Neem dan contact met ons op via hulpbijklachten@bovag.nl.
Alle autobedrijven die bij BOVAG zijn aangesloten, zijn verplicht om klachten van particulieren volgens de geldende voorwaarden op te lossen. Wij proberen voor beide partijen een aanvaardbare oplossing te vinden.
Hulp bij klachten gebeurt meestal telefonisch en als het niet anders kan schriftelijk. Soms is het wenselijk of zelfs noodzakelijk dat er technisch onderzoek gedaan wordt voordat er een bemiddelingsvoorstel kan worden uitgebracht. Dat wordt gedaan door een onafhankelijk expertisebureau. Aan zo’n onderzoek zijn wél kosten verbonden. Deze zijn voor rekening van de partij die opdracht geeft voor het onderzoek.
Lukt het niet om er met behulp van onze tussenkomst uit te komen, dan kun je je klacht of meningsverschil eventueel ook aan De Geschillencommissie voorleggen. De Geschillencommissie is een onafhankelijke stichting die bestaat uit verschillende commissies die klachten over specifieke onderwerpen behandelen. BOVAG is aangesloten bij de Geschillencommissie Voertuigen. Deze commissie is erkend door de overheid, dus een goede procedure en onpartijdige beslissingen zijn gewaarborgd. Je kunt er ook voor kiezen om direct De Geschillencommissie in te schakelen.