Eddy Zoey speelt in een car tuning spotje op de site van Autobedrijf Elshof. En nu is er ook Ahmet Superheld, redder in nood van mensen met een acuut autoprobleem. Ruben Elshof (28) en Ahmet Galeli (34) van de dorpsgarage in Eerbeek, durven out of the box te denken, vooral waar het om marketing gaat. Ruben: “Mensen moeten voelen dat je een winnaar bent!”
Ruben: “Wij gaan voor een grappige clou of WOW!-effect. Onze online filmpjes moeten potentiële klanten triggeren. Net als Even Apeldoorn Bellen. Centraal Beheer zegt niet dat je bij hen de beste verzekering afsluit. Wel: Probleem? Bel ons! Op websites van garagebedrijven zie je altijd: “Wij zijn het meest betrouwbaar, bieden de beste service, de hoogste kwaliteit.” Dat verkondigt de hele wereld. Doen wij niet aan mee. Ik heb een vriend met een filmproductiebedrijf. Hij charterde Eddy Zoey. In onze car tuning clip zie je Eddy een mistige garage binnenstappen. Juist terwijl onze Ahmet bezig is Eddy’s Dukes of Hazzard-achtige sjees stiekem van wat extra pk’tjes te voorzien. Wordt Ahmet betrapt? Nee, Eddy heeft niets in de gaten. Die stapt in, start de motor, geeft gas en stuift weg. Je ziet Ahmet, grijnzend op zijn rug op de grond liggend, onder de auto vandaan komen. Je vindt onze filmpjes op Youtube en Facebook. Half Gelderland heeft het erover. Wij denken out of the box, doen niet aan standaard reclame in de regionale media. Vandaag draait alles om online beleving. Je moet opvallen, voorop lopen, mensen moeten voelen dat je een winnaar bent. Dan komen ze naar je toe. Wij richten ons vooral op jonge klanten, mensen die net hun eerste auto hebben. Binden we die aan ons, dan is onze toekomst gegarandeerd. Want we weten: wie bij ons binnenkomt, blijft.” Ahmet: “Onze klanten zijn erg tevreden. Bestegarage.nl bekroonde ons met de Topper Award 2016, we scoorden een gemiddelde klantenbeoordeling van 9,2.”
Ruben: ”Ons nieuwste filmpje kostte een paar duizend euro: Ahmet in een soort Superman outfit. In de Ahmet Superheld-clip kampen mensen met een acuut autoprobleem. Met zijn speciale zesde zintuig neemt Ahmet Superheld klanten in nood waar. Met zijn super Segway snelt hij op hen af en fikst ’t probleem. Terplekke. Wie ’t filmpje ziet, begrijpt: autoprobleem? Elshof bellen! Wij bouwen dit binnenkort helemaal uit: er komt een Ahmet Superheld serviceauto. En we denken aan Ahmet Superheld poppetjes, voor de kids van onze klanten. Merchandising á la Marvel. Online zijn we supersterk, dat onderscheidt ons van passieve, ouderwetse garages. Die zijn flink geraakt door de crisis omdat zij het op modern ondernemersgebied hebben laten afweten. Wij bouwden en beheren onze website zelf. Online moet alles kloppen, de uitstraling, het taalgebruik, goede reviews. We surveilleren alles met Google Analytics. We zijn opvallend bezig, kregen er dit jaar alweer vierhonderd nieuwe klanten bij.”
Ahmet: “Niet alleen vanwege die internetfilmpjes. Onze scherpe prijs en moderne, transparante manier van werken leveren ook perfecte mond-tot-mondreclame op. We bouwden een eigen app, die klanten 24/7 kunnen gebruiken om een werkplaatsbezoek in te plannen. Elke auto die hier binnenkomt controleren wij ook gratis met de EVHC, de Electronic Vehicle Health Check. Dat is een digitale conditiecontrole via een tablet, waarmee we ook meteen foto’s en filmpjes maken van zaken die aandacht verdienen of gerepareerd moeten worden. Klanten zijn hier erg tevreden over, ze geven bijna altijd opdracht te doen wat gedaan moet worden. In onze werkplaats bouwden we een bar. Terwijl de monteurs aan het werk zijn, kan de klant, onder het genot van een drankje, zien wat we doen en hoe lang we bezig zijn. Dat schept vertrouwen.”