Bij Van Gent hebben ze het ‘m weer geflikt! Zeven jaar op rij de beste Toyota-dealer van Nederland. Ze ontvingen de Toyota Ibichan European Satisfaction Award 2015 in het Spaanse Madrid.
Diderik: “Een paar jaar geleden zagen we dat mensen onderhoudsbeurten begonnen over te slaan. Geldnood, de crisis, ze durfden niet meer naar de garage. En dus ontwikkelden wij een omvangrijk gratis servicepakket voor loyale klanten. Naast de mobiliteitspas zijn ook vervangend vervoer, lampen vervangen, vloeistoffen bijvullen, voorruitreparaties, de apk en autowassen na de beurt gratis. Zelfs het wisselen van zomer- en winterbanden is bij opslag gratis en voor niks.”
“Andere dealers roepen: “Jullie gratis pakket kost bakken geld, wij moeten juist snijden in de kosten!” Wij weten dat als je investeert in klantenbinding je er op langere termijn veel voor terug krijgt. Een tegenvallende beurt kost soms even geld, maar de klant blijft bij je. En dankzij zo’n gratis bandenwissel rijdt je klant niet naar de bandenfitter voor nieuwe banden als het profiel te ondiep is geworden.”
Gilbert: “We verwelkomen en verwennen onze klanten zoals de eigenaar van een goed restaurant dat ook doet. Ik hoor anderen wel eens roepen: “Die vervelende klant heb ik nu eens eindelijk goed de waarheid gezegd. Maakt me geen bal uit dat hij niet meer komt!” Dat zal je bij Van Gent nooit meemaken.”